• Home >
  • Klantenservice, vragen en klachten - Woonexpress

 


Klantenservice

Welkom bij de online klantenservice van Woonexpress. Hieronder vind je informatie over uiteenlopende onderwerpen.
Kun je het antwoord op jouw vraag niet vinden? Neem dan contact met ons op en we helpen je graag!


Services

  • Bezorgservice

    Een keuze in ons woonwarenhuis is zo gemaakt. Maar hoe krijg je die riante bank of die ruime kast nou thuis? Nou gewoon, via onze bezorgservice! En als je van gemak houdt, laat je meteen alles uitpakken en op zijn plek zetten. Zo kun je direct genieten van je nieuwe meubelen! Lees meer over de mogelijkheden en tarieven in de leaflet bezorgservice.

     

    Bekijk de voorwaarden die we hanteren bij bezorging.

     

    voor online bestellingen kun je kiezen of je deze wilt afhalen of wilt laten thuisbezorgen. Meer informatie hierover vind je op de pagina online winkelen.

  • Montageservice meubelen

    Met de Montageservice meubelen biedt Woonexpress je dé oplossing wanneer je zelf je aankopen niet kunt monteren of je hier geen zin in of tijd voor hebt. Met deze service bieden we je het volgende aan:

    - Het uitpakken, monteren en op zijn plek zetten van de meubelen door onze eigen ervaren montagedienst;
    - Het retour nemen van alle verpakkingsmaterialen;
    - Vaste tarieven zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

     

    Lees meer over de mogelijkheden en tarieven van de montageservice meubelen.

     

    De montageservice meubelen is helaas nog niet online af te sluiten. Heb je online meubelen besteld of wil je deze bestellen en wil je gebruik maken van de montageservice? Neem dan contact op met onze klantenservice op 0416-539797 of via info@woonexpress.nl.

  • Hoe lever ik een Postcode Loterij Cadeaukaart, kortingscode of andere cadeaukaart in?

    Een Postcode Loterij Cadeaukaart, VVV Giftcard of Webshop Giftcard kan je online inleveren door in het bestelproces die volgt na de winkelwagen bij de stap betaalmethodes te kiezen voor cadeaukaarten en vervolgens voor de optie cadeaukaart. Vervolg de stappen tot je op de betaalomgeving komt, voer het kaartnummer en veiligheidscode in en de korting wordt verwerkt. Let op: de Woonexpress Cadeaubon en de normale VVV Cadeaubon kunnen alleen in de negen Woonexpress winkels worden ingeleverd


    Heb je een kortingscode, dan kan je in de winkelwagen klikken op 'Code invoeren' om de code in te voeren. Sommige kortingscodes zijn slechts één dag geldig, dit staat er altijd uitdrukkelijk bij. Woonexpress kan geen nieuwe kortingscodes verstrekken, het betreft altijd een eenmalige aanbieding.


Annuleren & retourneren

  • Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

    Wanneer je je bestelling onverhoopt wilt annuleren, kan dit door contact op te nemen met onze klantenservice via info@woonexpress.nl. Vermeld hierbij altijd je ordernummer of houd dit bij de hand.

    Het annuleren van je bestelling is kosteloos, met uitzondering van artikelen die speciaal naar jouw wens besteld zijn en/of op maat worden gemaakt. Denk hierbij aan een bank in een andere opstelling of stof dan in de winkel staat of op maak gemaakte gordijnen. In deze gevallen is het annuleren of wijzigen van je bestelling alleen kosteloos binnen 5 werkdagen na aankoop. Bij een latere annulatie worden annulatiekosten in rekening gebracht ter grootte van 25% van het aankoopbedrag.

  • Binnen welke termijn mag ik een (of meerdere) product(en) ruilen/retourneren?

    Bij Woonexpress mag je binnen 30 dagen je aankopen ruilen of retourneren, of deze nu in één van onze woonwarenhuizen of online op woonexpress.nl zijn aangeschaft.

    Voor aankopen in de winkel gaat de termijn van 30 dagen in op de dag van aankoop, voor online aankopen gaat deze in op de dag waarop je je bestelling afhaalt of deze wordt thuisbezorgd.

  • Hoe kan ik een (of meerdere) product(en) retourneren?

    Voor het ruilen of retourneren van een product kun je terecht bij de servicebalie in één van onze woonwarenhuizen. Ongeacht in welke winkel je het product hebt gekocht.

  • Hoe kan ik producten retourneren die online zijn besteld?

    Helaas niet tevreden over een artikel? Dan kan je het artikel zonder opgave van redenen retourneren binnen 30 dagen na ontvangst. Ook bestellingen via de website die nog onderweg zijn kun je annuleren. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via info@woonexpress.nl. Vermeld altijd je ordernummer en het artikel waar het om gaat. Je kunt eventueel gebruik maken van dit retourformulier. De klantenservice zal je vervolgens informeren over de manier waarop je het artikel kunt retourneren.
    Artikelen die met de post zijn bezorgd kun je zelf terugsturen. Voor artikelen die met de Woonexpress bezorgdienst zijn bezorgd dien je een afhaalafspraak te maken op een gewenst tijdstip. Uiteraard is het ook mogelijk om het gekochte artikel terug te brengen naar één van de Woonexpress winkels. Het is dan wel van belang dat je het bewijs van aankoop meebrengt.

    Wanneer je een artikel wil retourneren is het van belang dat het artikel in de originele staat is. Het artikel mag wel uitgepakt zijn om te beoordelen of het artikel niet beschadigd is en of het artikel naar wens is. Let op: is het artikel beschadigd door gebruik? Dan kunnen hiervoor extra kosten ter hoogte van de waardevermindering in rekening gebracht worden.
    Wanneer het artikel per post wordt geretourneerd is het tevens van belang dat deze in een deugdelijke verpakking en binnen 14 dagen na de retourmelding wordt teruggestuurd. Bij voorkeur is dit in de oorspronkelijke verpakking. Op basis van de Algemene Thuiswinkel Voorwaarden kunnen artikelen zoals kussen en dekbedden om hygiënische redenen niet worden geretourneerd.

    Tip: wanneer je artikelen via de post hebt ontvangen in een verzenddoos, probeer dan de verzenddoos voorzichtig open te maken zodat je deze kan gebruiken om het artikel terug te sturen.

  • Wat kost het retourneren van een online bestelling?

    De kosten voor het retourneren zijn voor jouw rekening. De kosten voor het retourneren van artikelen zijn gelijk aan de betaalde bezorgkosten. Gaat het om artikelen die via de post geleverd zijn? Dan betaal je zelf de verzendkosten. Is het artikel via de Woonexpress bezorgdienst geleverd? Dan moet je een ophaalafspraak maken met de klantenservice via de onderstaande contactgegevens. De kosten hiervoor zijn gelijk aan de verzendkosten, bij terugstorting van het aankoopbedrag worden deze kosten automatisch verrekend. Het volledige aankoopbedrag wordt zo snel mogelijk gestort op je rekening. Eventueel verminderd met de kosten als gevolg van een beschadiging door gebruik. Dit zal maximaal 14 dagen na de retouraanvraag zijn, mits het artikel retour is ontvangen of we een bewijs van terugzending hebben gekregen.


Garantie, gebreken & onderhoud

  • Wat is de garantie op Woonexpress producten?

    Bij Woonexpress krijg je 2 jaar garantie op fabricagefouten. Garantie zegt iets over de kwaliteit van het product. Met de garantie laten we zien dat we achter onze producten staan ten aanzien van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Bovendien zegt het iets over de service die we bieden, wanneer er onverhoopt toch iets mis mocht zijn met een product. Het enige dat we vragen, is dat je de kassabon bewaart, de onderhoudsadviezen opvolgt en dat wij in de gelegenheid worden gesteld om het product te inspecteren. Om aanspraak te kunnen maken op garantie voor de producten van Woonexpress is het van belang dat er wordt voldaan aan de garantievoorwaarden. De garantievoorwaarden lees je hieronder.

  • Wat zijn de garantievoorwaarden?
    • Woonexpress garandeert dat een artikel bij normaal huishoudelijk gebruik en juiste montage niet meer dan normale slijtage vertoont.
    • De garantie is geldig vanaf de leverdatum van de eerste aankoop. Op de garantie kan alleen aanspraak worden gemaakt op vertoon van een geldig aankoopbewijs.
    • Woonexpress behoudt zich het recht voor artikelen die in haar assortiment zijn opgenomen, of onderdelen daarvan, te wijzigen of uit het assortiment te nemen. De klant kan in het voorkomende geval geen aanspraak maken op vervanging van een artikel, c.q. een onderdeel. In een dergelijk geval zal Woonexpress de garantie verrekenen in de vorm van een tegoedbon.
    • Buiten de garantie vallen gebreken aan artikelen, die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage, of door enige van buitenaf komende oorzaak. Bij gebruik dat in redelijkheid niet als "normaal gebruik" kan gelden, kan ook geen beroep op de garantie worden gedaan.
    • De garantie is niet van toepassing wanneer een artikel zelf is geverfd of verzaagd, schade door stoten, krassen, inwerking van vocht, onjuist gebruik, verkeerde reinigingsmethodes of nalatig onderhoud.
    • Buiten de garantie vallen producteigenschappen van artikelen zoals verkleuring van stof, leer of hout en plooivorming in stof of leder zoals beschreven in de onderhoudsvoorschriften van Woonexpress (verkrijgbaar in onze vestigingen).
    • Geen recht op garantie bestaat, indien het artikel verkeerd of onzorgvuldig is gebruikt of gemonteerd, of indien zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Woonexpress enige (herstel)werkzaamheden of wijzigingen aan het artikel zijn verricht c.q. aangebracht. Tenzij deze werkzaamheden of wijzigingen inherent zijn aan het in gebruik nemen van het artikel.
    • Buiten de garantie vallen zelf veroorzaakte transportschade of schade ontstaan door het onzorgvuldig openen van de verpakking.
    • Showmodellen en artikelen uit de koopjeshoek die zijn gekocht in één van onze 9 winkels vallen niet onder de garantie.
    • Wanneer je van de garantie gebruik wilt maken, dient dit schriftelijk te worden gemeld bij Woonexpress of persoonlijk bij de servicebalie. De garantiebepalingen en koopprijzen die op het moment van aankoop gelden, worden bij verrekening gehanteerd.
    • Indien de klant een beroep doet op een door Woonexpress gegeven garantie, dient de klant Woonexpress gedurende een periode van 8 weken na ontvangst van het beroep op garantie, in staat te stellen het desbetreffende artikel te onderzoeken op het kantoor van de betreffende vestiging van Woonexpress.
  • Ik heb iets gekocht, maar het is kapot, wat moet ik doen?

    Mocht bij het openen van de verpakking blijken dat het product is beschadigd,dan kun je met het product teruggaan naar de klantenservice in de winkel. Vergeet niet de kassabon mee te nemen. Helaas kan een aankoop niet worden teruggebracht als het product beschadigd is geraakt na het verlaten van het woonwarenhuis. Informeer bij de klantenservice als je twijfelt.
    Wanneer je een online bestelling beschadigd is bezorgd kan je de klantenservice in één van de winkels bezoeken met een bewijs van aankoop. Uiteraard kan je gebreken ook online melden via info@woonexpress.nl.

  • Hoe moet ik mijn gekochte meubels onderhouden?

    Afhankelijk van het materiaal van het meubel zijn er een drietal folders met onderhoudsinformatie, klik op de link om de folder te bekijken of downloaden:
    - Stof
    - Hout
    - Leder

  • Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

    Mocht je onverhoopt een klacht hebben over een artikel of de dienstverlening van Woonexpress dan horen wij dit graag. Zo kunnen we je klacht zo snel mogelijk naar tevredenheid op te lossen. Klachten kunnen bij de klantenservice balie in één van de 9 Woonexpress winkels kenbaar worden gemaakt. Ook kun je ons contactformulier invullen of een mail sturen naar info@woonexpress.nl. Vermeld in deze mail altijd je contactgegevens en en je ordernummer of het nummer op je kassabon. Zo kunnen we je snel helpen. Binnen 5 werkdagen mag je een inhoudelijke reactie verwachten op je klacht.

    Voor aankopen via de webshop vind je meer informatie over de klachten en geschillen regeling van de Nederlandse Thuiswinkel organisatie (www.sgc.nl). Tevens kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).


Contact

Er zijn verschillende manieren om contact met ons op te nemen.

  • Winkels

    In onze woonwarenhuizen kun je niet alleen terecht voor alles voor alle kamers van je huis, maar uiteraard ook met al je vragen! Bekijk het overzicht van onze Woonexpress winkels, openingstijden en route-informatie.

  • E-mail

    Wanneer je via de mail contact met ons op wilt nemen, kan dat door ons contactformulier in te vullen. Ook kun je een mail sturen naar info@woonexpress.nl. Vermeld in deze mail je contactgegevens en en je ordernummer of het nummer op je kassabon.

  • Telefonisch

    Onze klantenservice is op werkdagen van 8:30 tot 18:00 uur en op zaterdagen van 08:30 tot 17:00 uur telefonisch te bereiken op 0416-539797.

  • Post

    Uiteraard kun je ook per post bij ons terecht! Stuur je brief naar:
    Woonexpress BV
    t.a.v. de Klantenservice
    Postbus 54
    5140AB Waalwijk

  • Bedrijfsgegevens

    Woonexpress B.V
    Havenweg 30
    5145 NJ Waalwijk
    KvK-nummer: 18074439
    BTW-nummer: NL8125.98.003.B01
    Rekeningnummer (IBAN): NL28 RABO 0103 8515 34
    BIC code: RABONL2U

Deze browser-versie wordt niet meer ondersteund.
Om je beter van dienst te zijn maakt woonexpress.nl gebruik van cookies. Voor meer informatie klik hier