• Home >
  • Informatie over online winkelen - Woonexpress

Zoeken & bestellen

  • Hoe vind ik een product op Woonexpress.nl?

    Wanneer je precies weet welk product je zoekt, kun je boven aan onze website in de zoekbalk de productnaam of het artikelnummer ingeven. Klik vervolgens op ‘zoeken’ en het resultaat wordt getoond. Wanneer je niet precies weet wat je zoekt of je bent je aan het oriënteren, dan kun je de zoekbalk ook gebruiken om te zoeken naar een bepaald product, bijvoorbeeld ‘stoel’, ‘kast’, ‘boxspring’ of ‘vaas’.

    Ook kun je een artikel zoeken via het menu – allereerst kies je de kamer van je huis waarvoor je op zoek bent naar een product. Deze kamers zijn terug te vinden in de grijze balk onder het Woonexpress logo. Vervolgens kun je een productcategorie kiezen en in veel gevallen ook nog een subcategorie. Binnen het productaanbod kun je je selectie nog verder verfijnen m.b.v. verschillende filteropties. Deze vind je links van het productaanbod. Zo kun je selecteren op soort product, materiaal, prijs, kleur en afmeting.

    Wil je meer weten over het product? Klik dan op de foto. Vervolgens kom je op de productpagina met uitgebreide productinformatie en foto’s van het product die hier ook vergroot kunnen worden. Alle vermelde verkoopprijzen op Woonexpress.nl zijn inclusief BTW.

    Heb je het product van jouw keuze gevonden? Klik dan op de button ‘in winkelwagen’ om het te bestellen.

  • Hoe werkt de winkelwagen?

    Wanneer je bij een product op ‘in winkelwagen’ hebt geklikt, ga je automatisch naar de winkelwagen.

    Wil je nog verder winkelen? Klik dan in de winkelwagen op ‘verder winkelen’. Tijdens het winkelen op woonexpress.nl, is rechtsboven aan de site de winkelwagen altijd zichtbaar. Wanneer je hier met je muis overheen gaat, worden de artikelen zichtbaar die op dat moment in je winkelwagen zitten. Door rechtsboven op ‘winkelwagen’ te klikken, ga je weer naar de winkelwagen.

    In de winkelwagen zie je een overzicht van de artikelen je hebt uitgekozen. Je kunt hier:

    • De aantallen van de producten veranderen.
    • Artikelen geheel uit je winkelwagen verwijderen.
    • Je verzendwijze kiezen - gratis afhalen in één van onze winkels of thuisbezorgen. De bezorgkosten die hier getoond worden zijn specifiek voor de artikelen die op dat moment in je winkelwagen zitten. 
    • Een actiecode ingeven wanneer je deze in je bezit hebt.

    Klik vervolgens op de button ‘vul je gegevens in’ om je bestelling te plaatsen.

  • Hoe plaats ik een bestelling op woonexpress.nl?

    Wanneer je klaar bent met winkelen, klik je in de winkelwagen op ‘vul je gegevens in’. Alle stappen die doorlopen moeten worden om je bestelling te plaatsen, staan hier overzichtelijk in 1 scherm weergegeven.

    1. ADRESGEGEVENS: Meld je aan of vul hier je gegevens in. Wanneer je bestelling op een ander adres moet worden afgeleverd, vink je het vakje ‘verzend naar dit adres’ uit. Je kunt vervolgens een afwijkend verzendadres invullen. Wanneer je het vakje ‘registreer voor volgend bezoek’ aanvinkt, kun je je bij een volgende bestelling direct aanmelden. 
    2. VERZENDWIJZE: Je kunt hier kiezen uit gratis afhalen in één van onze winkels of thuisbezorging. De bezorgkosten van je bestelling staan hier vermeld. Lees hieronder meer informatie over bezorgen en afhalen.
    3. BETAALWIJZE: Kies hier je betaalwijze. Lees hieronder meer informatie over betalen.
    4. BESTELOVERZICHT: Hier zie je het overzicht van je bestelling en heb je nogmaals de gelegenheid om een actiecode te gebruiken.

    Klik op de button ‘bestelling afronden’. Er verschijnt nu een scherm waarin je je gegevens kunt controleren. Klik op de button ‘wijzig’ om onjuiste gegevens aan te passen of op de button ‘afrekenen’ wanneer alles klopt om je bestelling af te rekenen.
    Wanneer je hebt gekozen om te betalen met Creditcard, iDeal of de Webshop Giftcard, wordt je nu doorgelinkt naar de betaalomgeving van Ogone om de betaling te voldoen.

  • Hoe weet ik of mijn bestelling goed is aangekomen?

    Wanneer je bestelling goed bij ons is aangekomen, ontvang je altijd binnen enkele minuten een bevestigingsmail. Heb je geen mail ontvangen, controleer dan of deze misschien in je ongewenste mail of spam terecht is gekomen. Kun je de bevestiging ook daar niet terugvinden, neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

    Zodra je bestelling definitief is geplaatst en je de bevestigingsmail hebt ontvangen, kun je deze niet meer online wijzigen. Wanneer je toch nog iets wilt wijzigen aan je bestelling, neem dan contact op met onze klantenservice. Vermeld hierbij altijd je bestelnummer of houd dit bij de hand.

  • Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

    Wanneer je je bestelling onverhoopt wilt annuleren, kan dit door contact op te nemen met onze klantenservice. Vermeld hierbij altijd je bestelnummer of houd dit bij de hand.
    Wanneer je bestelling al onderweg is, dan kun je altijd gebruik maken van onze 30 dagen niet goed geld terug garantie. Klik voor meer informatie over retourneren.

  • Ik woon in het buitenland, kan ik dan ook een bestelling plaatsen?

    Wanneer je in het buitenland woonachtig bent, kun je online alleen kiezen voor ‘afhalen in een winkel’. Wil je je bestelling toch bezorgd hebben in het buitenland? Neem dan contact op met onze klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.


Betalen

  • Hoe kan ik mijn bestelling plaatsen?

    Je hebt bij woonexpress.nl de keuze uit verschillende betaalmethodes. Alle betaalgegevens worden via een beveiligde verbinding verzonden. 

    • iDEAL - Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online aankopen afrekenen in de vertrouwde internetomgeving van je eigen bank. Dit is de meest gekozen betaal methode.
    • Creditcard – Op woonexpress.nl kun je zowel met Visa als Mastercard betalen.
    • Rembours – Wil je betalen bij aflevering? Dat kan, kies dan voor rembours. De extra kosten hiervoor bedragen €20.
    • Webshop Giftcard – Woonexpress.nl is acceptant van de Webshop Giftcard. Heb je meer tegoed dan je besteedt? Dan blijft het resterende tegoed gewoon op je kaart staan. Wanneer het saldo van je Webshop Giftcard niet toereikend is om je gehele bestelling mee te voldoen, kun je voor het resterende bedrag een keuze maken uit één van onze andere betaalmogelijkheden.
     
  • Kan ik op woonexpress.nl ook betalen met de Woonexpress cadeaucheque?

    Online is het alleen mogelijk om te betalen met de VVV Giftcard, Webshop Giftcard of de Postcode Loterij Cadeaukaart. Het is momenteel helaas nog niet mogelijk om online met de Woonexpress Cadeaucheque te betalen. Deze kan alleen worden besteed in één van onze woonwarenhuizen. Wel kan deze online worden besteld, leuk om cadeau te doen! De cadeaucheques zijn onbeperkt geldig.

  • Is online betalen via woonexpress.nl veilig?

    Online betalen via Woonexpress.nl is volkomen veilig. De pagina’s waar je je gegevens moet invullen zijn beveiligd met een SSL-certificaat. Je kunt dit herkennen aan ‘https’ in de URL en/of een slotje aan de boven- of onderkant van de site. Mocht je deze beveiliging niet zien, ga dan niet over tot betaling.
    Voor het tot stand doen komen van de betalingen maken wij gebruik van de online betaaldienst Ogone. Deze dienst voldoet aan de strengste veiligheidsnormen om een veilige betaling te kunnen garanderen.
    Vind je online betalen geen prettig idee? Kies dan voor afhalen in de winkel.

  • Is mijn betaling gelukt?

    Wanneer je betaling gelukt is en de bestelling goed bij ons is aangekomen, ontvang je altijd binnen enkele minuten een bevestigingsmail. Heb je geen mail ontvangen, controleer dan of deze misschien in je ongewenste mail terecht is gekomen. Kun je de bevestiging ook daar niet terugvinden, neem dan contact op met onze klantenservice.


Bezorgen & afhalen

  • Kan ik mijn online bestelling laten thuisbezorgen?

    Ja, alle producten die op Woonexpress.nl staan kun je laten thuisbezorgen.
    Wanneer je bij het plaatsen van je bestelling hebt gekozen voor bezorgen, ontvang je allereerst een bevestiging van je bestelling.

    Vervolgens houden we je op de hoogte wanneer je bestelling gereed staat om te worden bezorgd.
    Er zijn hierbij twee mogelijkheden:

    • Kleinere artikelen worden met PostNL verzonden. Wanneer je bestelling gereed staat voor verzending, word je hierover bericht. In dit bericht staat het Track & Trace nummer van je bestelling vermeld zodat je deze kunt volgen;
    • Grotere artikelen of meerdere pakketten worden door onze eigen bezorgservice thuis afgeleverd. In dit geval ontvang je zodra je bestelling gereed staat voor bezorging een e-mail en kun je zelf online de bezorgdatum plannen. Vanaf 2 dagen voor de bezorgdatum kun je via Meubelorderstatus.nl zien op welk dagdeel de levering plaatsvindt, zodat je niet de hele dag thuis hoeft te blijven.
  • Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

    Ja. Alle producten die via Woonexpress.nl te bestellen zijn, kunnen gratis worden opgehaald in één van onze woonwarenhuizen. Hier worden geen kosten voor in rekening gebracht.

    Wanneer je bij het plaatsen van je bestelling hebt gekozen voor afhalen, ontvang je allereerst een bevestiging van je bestelling. Vervolgens ontvang je bericht welk woonwarenhuis het dichtst bij jou in de buurt is. Wil je je bestelling liever in een andere winkel afhalen, dan kun je dit aangeven. Is een product in de winkel van jouw keuze op voorraad, dan is deze direct af te halen. Wanneer deze hier op dat moment niet voorradig is, ontvang je bericht wanneer je bestelling gereed staat om af te halen.

  • Wat kost het laten bezorgen van mijn online bestelling?

    Je kunt je bestelling geheel gratis afhalen in één van onze woonwarenhuizen, hier zijn geen kosten aan verbonden.

    Wanneer je je bestelling wilt laten thuisbezorgen, bedragen de bezorgkosten - afhankelijk van het totale aankoopbedrag - tussen de € 4,95 en de € 49,50. Hierop zijn 4 uitzonderingen:

    • voor cadeaucheques bedragen de verzendkosten ongeacht de waarde € 1,95;
    • voor grote meubelstukken (zoals banken, bedden en linnenkasten) bedragen de bezorgkosten ongeacht de waarde € 49,50;
    • voor bezorging op de Waddeneilanden anders dan met PostNL, wordt € 50,- extra in rekening gebracht. Wil je je bestelling hier graag bezorgd hebben en kan deze niet met PostNL worden verzonden, dan neemt onze klantenservice hierover contact met je op.
    • wanneer je buiten Nederland een bestelling wilt laten bezorgen, neem dan contact op met de klantenservice.

    In de winkelwagen worden de exacte bezorgkosten getoond voor de artikelen die op dat moment in de winkelwagen zitten.

     Totaal aankoopbedrag      bezorgkosten*    
     t/m € 49,95  € 4,95
     van € 50 t/m € 99,95  € 7,95
     van € 100,- t/m € 199,-  € 9,95
     van € 200,- t/m € 299,-  € 19,95
     van € 300,- t/m 399,-  € 29,95
     van € 400,- t/m 499,-  € 39,50
     € 500,- en hierboven  € 49,50

     * deze bezorgkosten zijn van toepassing op online aankopen bij Woonexpress.nl. Bezorgkosten voor aankopen in de winkels kunnen hiervan afwijken.

  • Bezorgt Woonexpress in heel Nederland?

    Ja, online bestellingen kunnen in heel Nederland worden thuisbezorgd, óók op de Waddeneilanden. Voor het bezorgen van bestellingen op de Waddeneilanden die niet met PostNL kunnen worden verstuurd, worden echter wel extra kosten ter hoogte van € 50,- gerekend. Wanneer dit van toepassing is, neemt onze klantenservice hierover contact met je op.

  • Bezorgt Woonexpress ook in het buitenland?

    Woonexpress bezorgt niet standaard in het buitenland. Wanneer je in het buitenland woonachtig bent, kun je online dan ook alleen kiezen voor de optie ‘afhalen in een winkel’. Wil je je bestelling toch bezorgd hebben in het buitenland? Neem dan contact op met onze klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.

  • Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

    Grotere artikelen of meerdere pakketten worden door onze eigen bezorgservice thuis afgeleverd. In dit geval ontvang je zodra je bestelling gereed staat voor bezorging een e-mail en kun je zelf online de bezorgdatum plannen. Vervolgens kun je vanaf twee dagen voorafgaand aan de bezorgdatum online zien op welk dagdeel de levering plaatsvindt. Zo hoef je niet de hele dag thuis te blijven. Klik hiertoe op Meubelorderstatus.nl en log in met je ordernummer en bijbehorende pincode. Deze heb je via de mail ontvangen.

    Kleinere artikelen worden met PostNL verzonden. Zodra je bestelling gereed staat voor verzending, word je hierover bericht. In dit bericht staat het track&trace nummer van je bestelling vermeld zodat deze kunt volgen;

  • Kan ik mijn bezorgafspraak nog wijzigen?

    Wanneer je bezorgafspraak met onze eigen bezorgservice onverhoopt niet door kan gaan, kun je deze tot 3 werkdagen voor bezorging kosteloos verzetten. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 0416-539797 (op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur) of via de mail op info@woonexpress.nl.

  • Voorwaarden Woonexpress bezorgservice

    Wanneer je online bestelling met onze eigen bezorgservice wordt geleverd, vragen we je rekening te houden met het volgende:

    1. Zorg dat er op de afgesproken bezorgdag en dagdeel iemand thuis is. Indien onze bezorgers niemand thuis treffen, wordt een bedrag van € 75,- aan extra vracht- en administratiekosten in rekening gebracht. Dit bedrag moet voldaan zijn voordat de levering opnieuw plaats kan vinden.
    2. Let bij aankoop van grotere artikelen goed op of deze goederen wel door bijvoorbeeld de deur of het trapgat passen. Het komt voor dat goederen die thuisbezorgd worden ter plekke niet naar binnen kunnen worden gebracht. Indien dit het geval is, zijn we genoodzaakt de volledige kosten voor een verhuislift, tweede rit en extra werktijd van de bezorgers door te berekenen. De kosten van het inhuren van een verhuislift bedragen € 150,-. Mocht de woning zich op de vierde etage of hoger bevinden en is er geen lift aanwezig worden er extra kosten ter hoogte van € 29,50 gerekend. Mocht je twijfelen over een beperkte doorgang, neem dan contact met ons op via 0416 - 539 721. (op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00uur) We nemen dan graag samen je woonsituatie en de mogelijkheden door.
    3. Indien het bezorgadres moeilijk bereikbaar is of het een adres betreft in een nieuwbouwwijk dat nog niet op de plattegrond is vermeld, verzoeken we je dit aan te geven op het e-mailadres info@woonexpress.nl.
    4. Zorg ervoor dat alle obstakels die het naar binnen of naar boven brengen van artikelen kunnen bemoeilijken, zijn verwijderd. Denk hierbij aan kastjes, schilderijen, lampen of andere voorwerpen die aan de muur zijn bevestigd. Dek parket, laminaat of lichte vloerbedekking goed af met plastic of karton. Woonexpress kan geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor evt. schade aan hierboven vermelde zaken.
    5. Onze bezorgers bezorgen je aankoop netjes tot over de eerste drempel van je woning. Zij kunnen en mogen de meubelen helaas niet uitpakken, monteren en plaatsen. Tevens nemen de bezorgers geen oude meubelen en/of verpakkingen mee retour. We adviseren je hier rekening mee te houden. Dit alles kunnen we uiteraard wel voor je verzorgen, zie hiervoor de Montageservice Meubelen.
     

Algemene voorwaarden

Deze browser-versie wordt niet meer ondersteund.
Om je beter van dienst te zijn maakt woonexpress.nl gebruik van cookies. Voor meer informatie klik hier