Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur dan een e-mail naar: info@woonexpress.nl.

Besteld in de winkel

Een keuze in ons woonwarenhuis is zo gemaakt. Maar hoe krijg je die riante bank of die ruime kast nou thuis? Nou gewoon, via onze bezorgservice! En als je van gemak houdt, laat je meteen alles uitpakken en op zijn plek zetten. Zo kun je direct genieten van je nieuwe meubelen! Lees meer over de mogelijkheden en tarieven in de leaflet bezorgservice.

Bekijk de voorwaarden die we hanteren bij bezorging.

Online besteld

Ja, alle producten die op Woonexpress.nl staan kun je laten thuisbezorgen.

Wanneer je bij het plaatsen van je bestelling hebt gekozen voor bezorgen, ontvang je allereerst een bevestiging van je bestelling.

Vervolgens houden we je op de hoogte wanneer je bestelling gereed staat om te worden bezorgd.
Er zijn hierbij twee mogelijkheden:

  • Kleinere artikelen worden met PostNL verzonden. Wanneer je bestelling gereed staat voor verzending, word je hierover bericht. In dit bericht staat het Track & Trace nummer van je bestelling vermeld zodat je deze kunt volgen.

  • Grotere artikelen of meerdere pakketten worden door onze eigen bezorgservice thuis afgeleverd. In dit geval ontvang je zodra je bestelling gereed staat voor bezorging een e-mail en kun je zelf online de bezorgdatum plannen. Vanaf 2 dagen voor de bezorgdatum kun je via Meubelorderstatus.nl zien op welk dagdeel de levering plaatsvindt, zodat je niet de hele dag thuis hoeft te blijven.

Ja. Alle producten die via Woonexpress.nl te bestellen zijn, kunnen gratis worden opgehaald in één van onze woonwarenhuizen. Hier worden geen kosten voor in rekening gebracht.

Wanneer je bij het plaatsen van je bestelling hebt gekozen voor afhalen, ontvang je allereerst een bevestiging van je bestelling. Vervolgens ontvang je bericht welk woonwarenhuis het dichtst bij jou in de buurt is. Wil je je bestelling liever in een andere winkel afhalen, dan kun je dit aangeven. Is een product in de winkel van jouw keuze op voorraad, dan is deze direct af te halen. Wanneer deze hier op dat moment niet voorradig is, ontvang je bericht wanneer je bestelling gereed staat om af te halen.

Het kan zijn dat je jouw aankoop nog niet op het afgesproken tijdstip wilt ontvangen. Geen probleem. In dat geval nemen wij jouw aankoop twee weken gratis voor je in opslag. Na dit termijn rekenen wij een bijdrage in de opslagkosten van 10 euro per week. De enigste voorwaarde is dat je het volledige orderbedrag van te voren aan ons hebt overgemaakt.

Je kunt je bestelling geheel gratis afhalen in één van onze woonwarenhuizen, hier zijn geen kosten aan verbonden.

Wanneer je je bestelling wilt laten thuisbezorgen, bedragen de bezorgkosten - afhankelijk van het totale aankoopbedrag - tussen de € 4,95 en de € 49,50. Hierop zijn 4 uitzonderingen:

  • Voor cadeaucheques bedragen de verzendkosten ongeacht de waarde € 1,95;

  • Voor grote meubelstukken (zoals banken, bedden en linnenkasten) bedragen de bezorgkosten ongeacht de waarde € 49,50;

  • Voor bezorging op de Waddeneilanden anders dan met PostNL, wordt € 50,- extra in rekening gebracht. Wil je je bestelling hier graag bezorgd hebben en kan deze niet met PostNL worden verzonden, dan neemt onze klantenservice hierover contact met je op.

  • Wanneer je buiten Nederland een bestelling wilt laten bezorgen, neem dan contact op met de klantenservice.

In de winkelwagen worden de exacte bezorgkosten getoond voor de artikelen die op dat moment in de winkelwagen zitten.

Totaal aankoopbedrag    

bezorgkosten*    

t/m € 49,95

€ 4,95

van € 50 t/m € 99,95

€ 7,95

van € 100,- t/m € 199,-

€ 9,95

van € 200,- t/m € 299,-

€ 19,95

van € 300,- t/m 399,-

€ 29,95

van € 400,- t/m 499,-

€ 39,50

€ 500,- en hierboven

€ 49,50

* deze bezorgkosten zijn van toepassing op online aankopen bij Woonexpress.nl. Bezorgkosten voor aankopen in de winkels kunnen hiervan afwijken.

Ja, online bestellingen kunnen in heel Nederland worden thuisbezorgd, óók op de Waddeneilanden. Voor het bezorgen van bestellingen op de Waddeneilanden die niet met PostNL kunnen worden verstuurd, worden echter wel extra kosten ter hoogte van € 50,- gerekend. Wanneer dit van toepassing is, neemt onze klantenservice hierover contact met je op.

Woonexpress bezorgt niet standaard in het buitenland. Wanneer je in het buitenland woonachtig bent, kun je online dan ook alleen kiezen voor de optie ‘afhalen in een winkel’. Wil je je bestelling toch bezorgd hebben in het buitenland? Neem dan contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 0416-539797 of via info@woonexpress.nl.

Grotere artikelen of meerdere pakketten worden door onze eigen bezorgservice thuis afgeleverd. In dit geval ontvang je zodra je bestelling gereed staat voor bezorging een e-mail en kun je zelf online de bezorgdatum plannen. Vervolgens kun je vanaf twee dagen voorafgaand aan de bezorgdatum online zien op welk dagdeel de levering plaatsvindt. Zo hoef je niet de hele dag thuis te blijven. Klik hiertoe op Meubelorderstatus.nl en log in met je ordernummer en bijbehorende pincode. Deze heb je via de mail ontvangen.

Kleinere artikelen worden met PostNL verzonden. Zodra je bestelling gereed staat voor verzending, word je hierover bericht. In dit bericht staat het track&trace nummer van je bestelling vermeld zodat deze kunt volgen.

Wanneer je bezorgafspraak met onze eigen bezorgservice onverhoopt niet door kan gaan, kun je deze tot 3 werkdagen voor bezorging kosteloos verzetten. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 0416-539797 (op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 18:00 uur) of via de mail op info@woonexpress.nl.

Wanneer je online bestelling met onze eigen bezorgservice wordt geleverd, vragen we je rekening te houden met het volgende:

  • Zorg dat er op de afgesproken bezorgdag en dagdeel iemand thuis is. Indien onze bezorgers niemand thuis treffen, wordt een bedrag van € 75,- aan extra vracht- en administratiekosten in rekening gebracht. Dit bedrag moet voldaan zijn voordat de levering opnieuw plaats kan vinden.

  • Let bij aankoop van grotere artikelen goed op of deze goederen wel door bijvoorbeeld de deur of het trapgat passen. Het komt voor dat goederen die thuisbezorgd worden ter plekke niet naar binnen kunnen worden gebracht. Indien dit het geval is, zijn we genoodzaakt de volledige kosten voor een verhuislift, tweede rit en extra werktijd van de bezorgers door te berekenen. De kosten van het inhuren van een verhuislift bedragen € 150,-. Mocht de woning zich op de vierde etage of hoger bevinden en is er geen lift aanwezig worden er extra kosten ter hoogte van € 29,50 gerekend (Dit moet altijd in overleg met de planning of het mogelijk is). Mocht je twijfelen over een beperkte doorgang, neem dan contact met ons op via 0416 - 539 797. (op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 18.00 uur) We nemen dan graag samen je woonsituatie en de mogelijkheden door.

  • Indien het bezorgadres moeilijk bereikbaar is of het een adres betreft in een nieuwbouwwijk dat nog niet op de plattegrond is vermeld, verzoeken we je dit aan te geven op het e-mailadres info@woonexpress.nl.

  • Zorg ervoor dat alle obstakels die het naar binnen of naar boven brengen van artikelen kunnen bemoeilijken, zijn verwijderd. Denk hierbij aan kastjes, schilderijen, lampen of andere voorwerpen die aan de muur zijn bevestigd. Dek parket, laminaat of lichte vloerbedekking goed af met plastic of karton. Woonexpress kan geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor evt. schade aan hierboven vermelde zaken.

  • Onze bezorgers bezorgen je aankoop netjes tot over de eerste drempel van je woning. Zij kunnen en mogen de meubelen helaas niet uitpakken, monteren en plaatsen. Tevens nemen de bezorgers geen oude meubelen en/of verpakkingen mee retour. We adviseren je hier rekening mee te houden. Dit alles kunnen we uiteraard wel voor je verzorgen, zie hiervoor de Montageservice Meubelen.

Met de Montageservice meubelen biedt Woonexpress je dé oplossing wanneer je zelf je aankopen niet kunt monteren of je hier geen zin in of tijd voor hebt. Met deze service bieden we je het volgende aan:

  •  Het uitpakken, monteren en op zijn plek zetten van de meubelen door onze eigen ervaren montagedienst;
  •  Het retour nemen van alle verpakkingsmaterialen;
  •  Vaste tarieven zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Lees meer over de mogelijkheden en tarieven van de montageservice meubelen.

De montageservice meubelen is helaas nog niet online af te sluiten. Heb je online meubelen besteld of wil je deze bestellen en wil je gebruik maken van de montageservice? Neem dan contact op met onze klantenservice op 0416-539797 of via info@woonexpress.nl.

Wanneer je je bestelling onverhoopt wilt annuleren, kan dit door contact op te nemen met onze klantenservice via info@woonexpress.nl. Vermeld hierbij altijd je ordernummer of houd dit bij de hand.

Het annuleren van je bestelling is kosteloos wanneer je dit doet binnen 5 werkdagen na het moment van bestellen, met uitzondering van artikelen die speciaal naar jouw wens besteld zijn en/of op maat worden gemaakt. Denk hierbij aan een bank in een andere opstelling of stof dan in de winkel staat of op maat gemaakte gordijnen. Bij het annuleren van bestellingen na de termijn van 5 werkdagen worden annulatiekosten in rekening gebracht ter grootte van 25% van het aankoopbedrag.

Voor het ruilen of retourneren van een product kun je terecht bij de servicebalie in één van onze woonwarenhuizen. Ongeacht deze nu in één van onze woonwarenhuizen of online op woonexpress.nl zijn aangeschaft. Voor aankopen in de winkel gaat de termijn van 30 dagen in op de dag van aankoop, voor online aankopen gaat deze in op de dag waarop je je bestelling afhaalt of deze wordt thuisbezorgd.

Wanneer je een artikel wil retourneren is het van belang dat het artikel in de originele staat is. Het artikel mag wel uitgepakt zijn om te beoordelen of het artikel niet beschadigd is en of het artikel naar wens is. Let op: is het artikel beschadigd door gebruik? Dan kunnen hiervoor extra kosten ter hoogte van de waardevermindering in rekening gebracht worden.

Helaas niet tevreden over een artikel? Dan kan je het artikel zonder opgave van redenen retourneren binnen 30 dagen na ontvangst. Ook bestellingen via de website die nog onderweg zijn kun je annuleren. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via info@woonexpress.nl. Vermeld altijd je ordernummer en het artikel waar het om gaat. Je kunt eventueel gebruik maken van dit retourformulier of het Europees retourformulier welke is te downloaden via onze algemene voorwaarden. De klantenservice zal je vervolgens informeren over de manier waarop je het artikel kunt retourneren.

Artikelen die met de post zijn bezorgd kun je zelf terugsturen. Voor artikelen die met de Woonexpress bezorgdienst zijn bezorgd dien je een afhaalafspraak te maken op een gewenst tijdstip. Uiteraard is het ook mogelijk om het gekochte artikel terug te brengen naar één van de Woonexpress winkels. Het is dan wel van belang dat je het bewijs van aankoop meebrengt.

Wanneer je een artikel wil retourneren is het van belang dat het artikel in de originele staat is. Het artikel mag wel uitgepakt zijn om te beoordelen of het artikel niet beschadigd is en of het artikel naar wens is. Let op: is het artikel beschadigd door gebruik? Dan kunnen hiervoor extra kosten ter hoogte van de waardevermindering in rekening gebracht worden.

Wanneer het artikel per post wordt geretourneerd is het tevens van belang dat deze in de oorspronkelijke verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) en binnen 14 dagen na de retourmelding wordt teruggestuurd. Op basis van de Algemene Thuiswinkel Voorwaarden kunnen artikelen zoals kussen en dekbedden om hygiënische redenen niet worden geretourneerd, mits de verzegeling niet is verbroken.

Tip: wanneer je artikelen via de post hebt ontvangen in een verzenddoos, probeer dan de verzenddoos voorzichtig open te maken zodat je deze kan gebruiken om het artikel terug te sturen.

De kosten voor het retourneren zijn voor jouw rekening. De kosten voor het retourneren van artikelen zijn gelijk aan de betaalde bezorgkosten. Gaat het om artikelen die via de post geleverd zijn? Dan betaal je zelf de verzendkosten. Is het artikel via de Woonexpress bezorgdienst geleverd? Dan moet je een ophaalafspraak maken met de klantenservice via de onderstaande contactgegevens. De kosten hiervoor zijn gelijk aan de verzendkosten, bij terugstorting van het aankoopbedrag worden deze kosten automatisch verrekend. Het volledige aankoopbedrag wordt zo snel mogelijk gestort op je rekening. Eventueel verminderd met de kosten als gevolg van een beschadiging door gebruik. Dit zal maximaal 14 dagen na de retouraanvraag zijn, mits het artikel retour is ontvangen of we een bewijs van terugzending hebben gekregen.

Je hebt bij woonexpress.nl de keuze uit verschillende betaalmethodes. Alle betaalgegevens worden via een beveiligde verbinding verzonden.

  • iDEAL - Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online aankopen afrekenen in de vertrouwde internetomgeving van je eigen bank. Dit is de meest gekozen betaal methode.

  • Creditcard – Op woonexpress.nl kun je zowel met Visa als Mastercard betalen.

  • Webshop Giftcard – Woonexpress.nl is acceptant van de Webshop Giftcard. Heb je meer tegoed dan je besteedt? Dan blijft het resterende tegoed gewoon op je kaart staan. Wanneer het saldo van je Webshop Giftcard niet toereikend is om je gehele bestelling mee te voldoen, kun je voor het resterende bedrag een keuze maken uit één van onze andere betaalmogelijkheden.

Online is het alleen mogelijk om te betalen met de VVV Giftcard, Webshop Giftcard of de Postcode Loterij Cadeaukaart. Het is momenteel helaas nog niet mogelijk om online met de Woonexpress Cadeaucheque te betalen. Deze kan alleen worden besteed in één van onze woonwarenhuizen. Wel kan deze online worden besteld, leuk om cadeau te doen! De cadeaucheques zijn onbeperkt geldig.

Een Postcode Loterij Cadeaukaart, VVV Giftcard, Huis & Tuin Cadeaukaart of Webshop Giftcard kan je online inleveren door in het bestelproces die volgt na de winkelwagen bij de stap betaalmethodes te kiezen voor cadeaukaarten en vervolgens voor de optie cadeaukaart. Vervolg de stappen tot je op de betaalomgeving komt, voer het kaartnummer en veiligheidscode in en de korting wordt verwerkt. Let op: de Woonexpress Cadeaubon en de normale VVV Cadeaubon kunnen alleen in de negen Woonexpress winkels worden ingeleverd

Heb je een kortingscode, dan kan je in de winkelwagen klikken op 'Code invoeren' om de code in te voeren. Sommige kortingscodes zijn slechts één dag geldig, dit staat er altijd uitdrukkelijk bij. Woonexpress kan geen nieuwe kortingscodes verstrekken, het betreft altijd een eenmalige aanbieding.

Ja, de prijzen zijn allemaal inclusief BTW.

Wanneer je betaling gelukt is en de bestelling goed bij ons is aangekomen, ontvang je altijd binnen enkele minuten een bevestigingsmail. Heb je geen mail ontvangen, controleer dan of deze misschien in je ongewenste mail terecht is gekomen. Kun je de bevestiging ook daar niet terugvinden, neem dan contact met op met onze klantenservice.

De algemene voorwaarden van Woonexpress zijn te vinden op de pagina: verkoopvoorwaarden.

Er zijn verschillende manieren om contact met ons op te nemen.

  • Winkels

In onze woonwarenhuizen kun je niet alleen terecht voor alles voor alle kamers van je huis, maar uiteraard ook met al je vragen! Bekijk het overzicht van onze Woonexpress winkels, openingstijden en route-informatie.

  • E-mail

Wanneer je via de mail contact met ons op wilt nemen, kan dat door ons contactformulier in te vullen. Ook kun je een mail sturen naar info@woonexpress.nl. Vermeld in deze mail je contactgegevens en en je ordernummer of het nummer op je kassabon.

  • Telefonisch

Onze klantenservice is op werkdagen van 8:30 tot 18:00 uur en op zaterdagen van 08:30 tot 17:00 uur telefonisch te bereiken op 0416-539797.

  • Bedrijfsgegevens

Woonexpress B.V
Havenweg 30
5145 NJ Waalwijk
KvK-nummer: 18074439
BTW-nummer: NL8125.98.003.B01

Rekeningnummer (IBAN): NL28 RABO 0103 8515 34
BIC code: RABONL2U

0