>
  • Binnen 1 week bij jou thuis*

  • CBW garantie, zeker van je aankoop

  • Betaal direct, achteraf óf in delen

9/10 Klantbeoordelingen

Verkoopadvies? 0416 - 539000

10% korting op "Exclusief Online" artikelen met code WEBONLY10

10% korting op "Exclusief Online" artikelen met code WEBONLY10

Garantie

Alle winkels van Woonexpress zijn CBW erkend en onze webwinkel is gecertificeerd lid van Thuiswinkel.org, zo heb je als klant bij ons de garantie dat je in goede handen bent. Hieronder vind je alle antwoorden op je vragen over je garantie. Mocht je nog meer vragen hebben dan kun je altijd contact met ons opnemen.


Bij Woonexpress krijg je op al je aankopen standaard 2 jaar garantie.


Wettelijke garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij er in alle redelijkheid van mag verwachten. De door ons aangeboden fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie. Garantie zegt iets over de kwaliteit van het product. Met de garantie laten we zien dat we achter onze producten staan ten aanzien van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Bovendien zegt het iets over de service die we bieden, wanneer er onverhoopt toch iets mis mocht zijn met een product. Dan zorgen we voor een passende oplossing. Dit kan zijn reparatie, vervanging van het product of het terugstorten van het aankoopbedrag.

We willen je vragen om je aankoopbewijs goed te bewaren, het product op normale wijze te gebruiken en de onderhoudsadviezen goed op te volgen. Als je een klacht hebt willen we vragen dat je ons in staat stelt het product te kunnen inspecteren.

  • Woonexpress garandeert dat een artikel bij normaal huishoudelijk gebruik en juiste montage niet meer dan normale slijtage vertoont.
     
  • De garantie is geldig vanaf de leverdatum van de eerste aankoop. Op de garantie kan alleen aanspraak worden gemaakt op vertoon van een geldig aankoopbewijs.
     
  • Woonexpress behoudt zich het recht voor artikelen die in haar assortiment zijn opgenomen, of onderdelen daarvan, te wijzigen of uit het assortiment te nemen. Je kan in het voorkomende geval aanspraak maken op vervanging door een soortgelijk artikel uit dezelfde prijscategorie. Indien dit niet (meer) mogelijk is dan krijgt je je aankoopbedrag terug.
     
  • Buiten de garantie vallen gebreken aan artikelen, die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage, of door enige van buitenaf komende oorzaak. Bij gebruik dat in redelijkheid niet als "normaal gebruik" kan gelden, kan ook geen beroep op de garantie worden gedaan.
     
  • De garantie is niet van toepassing wanneer een artikel zelf is geverfd of verzaagd, schade door stoten, krassen, inwerking van vocht, onjuist gebruik, verkeerde reinigingsmethodes of nalatig onderhoud.
     
  • Buiten de garantie vallen producteigenschappen van artikelen zoals verkleuring van stof, leer of hout en plooivorming in stof of leder zoals beschreven in de onderhoudsvoorschriften van Woonexpress (verkrijgbaar in onze vestigingen).
     
  • Geen recht op garantie bestaat, indien het artikel verkeerd of onzorgvuldig is gebruikt of gemonteerd, of indien zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Woonexpress enige (herstel)werkzaamheden of wijzigingen aan het artikel zijn verricht c.q. aangebracht. Tenzij deze werkzaamheden of wijzigingen inherent zijn aan het in gebruik nemen van het artikel.
     
  • Buiten de garantie vallen zelf veroorzaakte transportschade of schade ontstaan door het onzorgvuldig openen van de verpakking.
     
  • Showmodellen en artikelen uit de koopjeshoek die zijn gekocht in één van onze winkels vallen niet onder de aanvullende garantie.
     
  • Wanneer je van de garantie gebruik wilt maken, dient dit schriftelijk te worden gemeld bij Woonexpress of persoonlijk bij de servicebalie. De garantiebepalingen en koopprijzen die op het moment van aankoop gelden, worden bij verrekening gehanteerd.
     
  • Indien je een beroep doet op een door Woonexpress gegeven garantie, dien je Woonexpress gedurende een periode van 8 weken na ontvangst van het beroep op garantie, in staat te stellen het desbetreffende artikel te onderzoeken op het kantoor van de betreffende vestiging van Woonexpress.

Heb je een aankoop gedaan in 1 van onze winkels en blijkt bij het openen van de verpakking dat het product is beschadigd, dan kun je met het product teruggaan naar de winkel. Vergeet niet de kassabon mee te nemen. Helaas kan een aankoop niet worden teruggebracht als het product beschadigd is geraakt na het verlaten van onze woonwinkel. 

Heb je online een bestelling geplaatst en is deze bij ontvangst beschadigd? Neem dan direct contact met ons op.

  • Normale slijtage.
     
  • Wanneer een artikel is geverfd of verzaagd.
     
  • Schade door stoten, krassen, inwerking van vocht en verkeerde reinigingsmethodes.
     
  • Onjuist gebruik.
     
  • Producteigenschappen van artikelen zoals verkleuring van stof, leer of hout, pilling (losse vezeltjes die door draaiende bewegingen op de stof vervilten of klitten) en plooivorming in stof of leder zoals beschreven in de onderhoudsvoorschriften van Woonexpress (oa. verkrijgbaar in onze vestigingen).
     
  • Het zelf aanbrengen van herstelwerkzaamheden.
     
  • Zelf veroorzaakte transportschade of schade ontstaan door het onzorgvuldig openen van de verpakking.
     
  • Showmodellen en artikelen uit de koopjeshoek die zijn gekocht in één van onze winkels vallen niet onder de aanvullende garantie.

Uitsluitingen van garantie:

  • Woonexpress behoudt zich het recht voor artikelen die in haar assortiment zijn opgenomen, of onderdelen daarvan, te wijzigen of uit het assortiment te nemen. De klant kan in het voorkomende geval aanspraak maken op vervanging door een soortgelijk artikel uit dezelfde prijscategorie.

Mocht je een klacht hebben over een artikel of de dienstverlening van Woonexpress dan horen wij dit graag. Zo kunnen we je klacht zo snel mogelijk naar tevredenheid op te lossen. Neem contact met ons op en hou graag even je ordernummer of kassabon bij de hand. Als je een mail stuurt dan ook graag even je order/kassabon nummer vermelden.

Voor aankopen via de webshop vind je meer informatie over de klachten en geschillen regeling van de Nederlandse Thuiswinkel organisatie. Tevens kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Is er sprake van transportschade, dan vragen wij om dit binnen 48 uur te melden bij onze klantenservice.

Woonexpress is gecertificeerd lid van Thuiswinkel.org, zo heb je als klant bij ons de garantie dat je in goede handen bent.

De 10 zekerheden van Thuiswinkel Waarborg:

  • Overzichtelijk bestelproces
  • Helder aanbod
  • Prijzen zijn duidelijk
  • Je weet bij wie je winkelt
  • Veilige betaalomgeving
  • Zorgvuldige omgang met je persoonsgegevens
  • Bedenktijd van minimaal 14 dagen
  • Producten (deels) achteraf betalen
  • Gedegen klachtenbemiddeling en onafhankelijke geschillencommissie
  • Beveiliging van persoonsgegevens

Bewijs van certificering

Voorwaarden zijn van toepassing op alle aankopen via www.woonexpress.nl.

Je kunt ze hier downloaden als PDF.

Alle winkels van Woonexpress zijn CBW erkend. 

CBW-erkende woonwinkels bieden meer zekerheid dan andere woonwinkels. CBW-erkende woonwinkels hanteren een erkenningsregeling met drie garanties:

  1. Tenminste 2 jaar garantie op je aankoop
    Extra productgarantie.
     
  2. Een nette aanbetalingsregeling*
    Heb je een aanbetaling gedaan en gaat de CBW-erkende winkel failliet? Dan kan je aanspraak maken op de aanbetalingsregeling*.
     
  3. Onpartijdige geschilafhandeling
    Mocht je een klacht hebben en er met de ondernemer/retailer niet uitkomen, dan is er een onafhankelijke geschillenregeling, die gegarandeerd voor een passende oplossing zorgt.

Bekijk hier CBW voorwaarden per 01-11-2022

Heb je Ultra Premium Care bij je artikel in de winkel of online aangeschaft? Na levering van het volledig geïmpregneerde artikel, ontvang je binnen 3 dagen per email een officieel Ultra Premium Care certificaat. Met dit certificaat heb je gedurende 7 jaar recht op de vlekken service.

Wanneer er binnen die garantie periode vlekken ontstaan, dan staan onze specialisten voor je klaar. Indien nodig sturen we kosteloos een specialist bij je langs om service te verlenen. Contact gegevens vind je op het Ultra Premium Care certificaat.