>
  • Binnen 1 week bij jou thuis*

  • CBW garantie, zeker van je aankoop

  • Betaal direct, achteraf óf in delen

9/10 Klantbeoordelingen

Verkoopadvies? 0416 - 539000

10% kassakorting met code 'KORTING10' * BR Alléén online en niet op afgeprijsde artikelen.

10% kassakorting met code 'KORTING10'. Alléén online en niet op afgeprijsde artikelen.

Garantie

Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat je als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Om in aanmerking te komen voor garantie vragen wij:

  • om je aankoopbewijs te bewaren.
  • het product op normale wijze te gebruiken.
  • de onderhoudsadviezen op te volgen.
  • ons in staat te stellen om het product te inspecteren.

Transportschade?
Is er sprake van transportschade, dan vragen wij om dit binnen 48 uur te melden via ons contactformulier.

Uitsluitingen van garantie:

Woonexpress behoudt zich het recht voor artikelen die in haar assortiment zijn opgenomen, of onderdelen daarvan, te wijzigen of uit het assortiment te nemen. De klant kan in het voorkomende geval aanspraak maken op vervanging door een soortgelijk artikel uit dezelfde prijscategorie.

Buiten de garantie vallen:

  • normale slijtage
  • wanneer een artikel zelf is geverfd of verzaagd
  • schade door stoten, krassen, inwerking van vocht, verkeerde reinigingsmethodes
  • onjuist gebruik
  • producteigenschappen van artikelen zoals verkleuring van stof, leer of hout, pilling (losse vezeltjes die door draaiende bewegingen op de stof vervilten of klitten) en plooivorming in stof of leder zoals beschreven in de onderhoudsvoorschriften van Woonexpress (oa. verkrijgbaar in onze vestigingen)
  • het zelf aanbrengen van herstelwerkzaamheden
  • zelf veroorzaakte transportschade of schade ontstaan door het onzorgvuldig openen van de verpakking
  • showmodellen en artikelen uit de koopjeshoek die zijn gekocht in één van onze winkels vallen niet onder de aanvullende garantie.




Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Bij Woonexpress krijg je 2 jaar garantie op fabricagefouten. De door ons aangeboden fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie. Garantie zegt iets over de kwaliteit van het product. Met de garantie laten we zien dat we achter onze producten staan ten aanzien van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Bovendien zegt het iets over de service die we bieden, wanneer er onverhoopt toch iets mis mocht zijn met een product. Het enige dat we vragen, is dat je de kassabon bewaart, de onderhoudsadviezen opvolgt en dat wij in de gelegenheid worden gesteld om het product te inspecteren. Om aanspraak te kunnen maken op garantie voor de producten van Woonexpress is het van belang dat er wordt voldaan aan de garantievoorwaarden. De garantievoorwaarden lees je hieronder.

  • Woonexpress garandeert dat een artikel bij normaal huishoudelijk gebruik en juiste montage niet meer dan normale slijtage vertoont.
  • De garantie is geldig vanaf de leverdatum van de eerste aankoop. Op de garantie kan alleen aanspraak worden gemaakt op vertoon van een geldig aankoopbewijs.
  • Woonexpress behoudt zich het recht voor artikelen die in haar assortiment zijn opgenomen, of onderdelen daarvan, te wijzigen of uit het assortiment te nemen. De klant kan in het voorkomende geval aanspraak maken op vervanging door een soortgelijk artikel uit dezelfde prijscategorie. Indien dit niet (meer) mogelijk is dan krijgt de klant zijn aankoopbedrag terug.
  • Buiten de garantie vallen gebreken aan artikelen, die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage, of door enige van buitenaf komende oorzaak. Bij gebruik dat in redelijkheid niet als "normaal gebruik" kan gelden, kan ook geen beroep op de garantie worden gedaan.
  • De garantie is niet van toepassing wanneer een artikel zelf is geverfd of verzaagd, schade door stoten, krassen, inwerking van vocht, onjuist gebruik, verkeerde reinigingsmethodes of nalatig onderhoud.
  • Buiten de garantie vallen producteigenschappen van artikelen zoals verkleuring van stof, leer of hout en plooivorming in stof of leder zoals beschreven in de onderhoudsvoorschriften van Woonexpress (verkrijgbaar in onze vestigingen).
  • Geen recht op garantie bestaat, indien het artikel verkeerd of onzorgvuldig is gebruikt of gemonteerd, of indien zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Woonexpress enige (herstel)werkzaamheden of wijzigingen aan het artikel zijn verricht c.q. aangebracht. Tenzij deze werkzaamheden of wijzigingen inherent zijn aan het in gebruik nemen van het artikel.
  • Buiten de garantie vallen zelf veroorzaakte transportschade of schade ontstaan door het onzorgvuldig openen van de verpakking.
  • Showmodellen en artikelen uit de koopjeshoek die zijn gekocht in één van onze winkels vallen niet onder de aanvullende garantie.
  • Wanneer je van de garantie gebruik wilt maken, dient dit schriftelijk te worden gemeld bij Woonexpress of persoonlijk bij de servicebalie. De garantiebepalingen en koopprijzen die op het moment van aankoop gelden, worden bij verrekening gehanteerd.
  • Indien de klant een beroep doet op een door Woonexpress gegeven garantie, dient de klant Woonexpress gedurende een periode van 8 weken na ontvangst van het beroep op garantie, in staat te stellen het desbetreffende artikel te onderzoeken op het kantoor van de betreffende vestiging van Woonexpress.

Mocht bij het openen van de verpakking blijken dat het product is beschadigd, dan kun je met het product teruggaan naar de klantenservice in de winkel. Vergeet niet de kassabon mee te nemen. Helaas kan een aankoop niet worden teruggebracht als het product beschadigd is geraakt na het verlaten van onze woonwinkel. Informeer bij de klantenservice als je twijfelt.

Heb je online een bestelling geplaatst en is deze bij ontvangst beschadigd? Dit kun je melden via info@woonexpress.nl. Onze klantenservice doet hun uiterste best om met een geschikte oplossing te komen.

 

 

Mocht je onverhoopt een klacht hebben over een artikel of de dienstverlening van Woonexpress dan horen wij dit graag. Zo kunnen we je klacht zo snel mogelijk naar tevredenheid op te lossen. Klachten kunnen bij de klantenservice balie in één van de 9 Woonexpress winkels kenbaar worden gemaakt. Ook kun je ons contactformulier invullen of een mail sturen naar info@woonexpress.nl. Vermeld in deze mail altijd je contactgegevens en je ordernummer of het nummer op je kassabon. Zo kunnen we je snel helpen. Binnen 5 werkdagen mag je een inhoudelijke reactie verwachten op je klacht.

Voor aankopen via de webshop vind je meer informatie over de klachten en geschillen regeling van de Nederlandse Thuiswinkel organisatie (www.sgc.nl). Tevens kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).