Het kan gebeuren dat je een bestelling gedaan hebt en dat je daar liever vanaf ziet of dat je de bestelling wilt retourneren. Lees hieronder alles hoe je een aankoop van Woonexpress kunt retourneren of annuleren. Mocht je nog meer vragen hebben dan kun je altijd contact met ons opnemen.
Als je een artikel of meerdere artikelen wilt retourneren hou dan rekening met de volgende retourvoorwaarden:
Laat ons binnen 14 dagen na ontvangst weten dat je je aankoop wilt retourneren. Dit kan door een mailtje te sturen naar info@woonexpress.nl
Na het sturen van deze mail heb je nog eens 14 dagen de tijd om je bestelling retour te sturen
Retourneer de artikelen inclusief alle toebehoren, ongebruikt en bij voorkeur zo veel mogelijk in de originele verpakking. Is een product (of verpakking) toch vervuild of beschadigd dan beoordelen wij of er een waardevermindering wordt gerekend voor de beschadiging of vervuiling.
Artikelen zoals hoofdkussens en dekbedden waarvan de verzegeling na levering is verbroken, kunnen om hygiënische redenen niet retour genomen worden.
Wil je bestelling retour sturen? Dit kan binnen 30 dagen na aankoop. Uiteraard moet je bestelling in de originele staat verkeren en voldoen aan de retourvoorwaarden. Hieronder staat de retour wijze van een pakket bezorging en een levering met onze eigen bezorgdienst uitgelegd:
Nee, online gekochte artikelen kunnen niet geretourneerd worden in onze winkels. Deze aankopen gaan retour zoals ze geleverd zijn.
Heb je een aankoop gedaan in één van onze woonwinkels en heb je je bedacht?
Retourneren kan:
Binnen 14 dagen na aankoop van bijvoorbeeld klein meubelen of woonaccessoires kun je het product in een winkel ruilen voor iets anders of retour brengen.
Breng de verpakking mee en de bon of factuur.
Lees goed de voorwaarden die gelden voor het ruilen of retourneren.
LET OP: Op maat bestelde artikelen, zoals samengestelde meubelen, kunnen niet geretourneerd worden.
Bezorgde meubelen retourneren Producten zoals grote meubelen die met onze eigen bezorgdienst zijn geleverd, komen we bij voorkeur ook weer zelf ophalen. Neem voor het maken van een ophaalafspraak contact op met onze klantenservice. Vermeld altijd het ordernummer en het product waar het om gaat. Met de juiste informatie kunnen we je snel verder helpen.
LET OP: Een drempellevering retourneren kost € 49,95. Het product moet ingepakt klaar staan.
De terugbetaling maken wij zo snel mogelijk in orde, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij de herroepings mededeling hebben ontvangen. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen retour hebben ontvangen of je hebt aangetoond dat de goederen zijn teruggezonden. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen we je voor de terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Bestellingen via de website kun je kosteloos annuleren, zolang deze nog niet zijn verzonden of ingepland voor bezorging. Neem hiervoor contact met ons op en hou je ordernummer bij de hand zodat we je snel verder kunnen helpen. Als je een deel van je bestelling wilt annuleren, vermeld dan duidelijk om welk(e) artikel(en) het gaat. Is je bestelling al onderweg? Dan gelden de regels voor het retourneren van een online bestelling.
Bestellingen via de winkel kun je kosteloos annuleren wanneer je dit doet binnen 5 werkdagen na het moment van bestellen. Daar zijn een aantal uitzonderingen op en dat zijn de op maat bestelde of naar eigen wens samengestelde artikelen. Hieronder valt bijvoorbeeld een bank, fauteuil of boxspring in een andere uitvoering of stof dan in de winkel staat. Bij een annulering na de termijn van 5 werkdagen worden annuleringskosten in rekening gebracht. Deze bedragen 30% van het aankoopbedrag tot 50% van de aankoop als je al geïnformeerd bent dat de levering kan plaatsvinden.
Annuleren doe je door een e-mail te sturen naar info@woonexpress.nl. Vermeld altijd je ordernummer zodat we je snel verder kunnen helpen. Als je een deel van je bestelling wilt annuleren, vermeld dan duidelijk om welk(e) artikel(en) het gaat.